2012/11/23

17 dan November 23 ini :)

Hari ini,
Hari dimana
tercatatnya dalam sejarah hidup engkau
Salasilah keturunan engkau
Lahirnya engkau
17 tahun yang lalu
Suara tangis membingitkan
ruang-ruang sepi yang ada
Melegakan hati kedua ibubapa

Untuk pertama kalinya
engkau hirup udara bumi
Melihat dalam samar-samar apa dunia
Mengenal sikit-sikit apa itu realiti

Hari ini,
Selepas 17 tahun engkau membesar
Teguh bangkit berdiri
Didepan mata kedua ibubapa kau
Menjadi permata kebanggaan kedua ibubapa kau
Menjadi contoh terbaik di mata adik engkau

Hari ini,
Engkau, semakin dewasa
Engkau, semakin matang
Segalanya mungkin akan berubah
Meskipun engkau pernah kata
yang engkau takut untuk berhadap dengan apa yang mendatang
Engkau tetap perlu berhadap

Jika tidak,
Apa yang kau persoalkan selama ini
tak mungkin akan terjawab
Dan segala persoalan ini
akan tetap diakhiri dengan tanda soal

Hari ini,
Dan hari yang datang-datang
Tabahlah berhadap segala yang celaka
Kuatlah berhadap dengan segala yang duka
Ingatlah aku
Segala yang mendatang
aku ada disekeliling engkau
Kita hadap sama-sama

Engkau pernah kata
Yang engkau mahu bantu aku
memadam matikan si silam lampau
Sayang,
Aku mohon dari engkau
Izinkan aku begitu
Izinkan juga aku
memadam segala celaka
yang pernah engkau lalu.

Nurul Farhana bt Ab Kadir.
Hari ini,
Engkau meningkat membesar
Aku harapkan
di November 23 ini
Engkau bahagia apa adanya.

Selamat Ulang Tahun sayang!
Selamat Yang ke-17 tahun,
Nurul Farhana bt Ab Kadir :)


*Tambahan: yang perasan comel, cantik, dan yang pemalas :D

No comments:

Post a Comment