2011/09/16

masih sama , tetap kukuh , 
walaupun perisai hati sedikit tercalar oleh memori lama ,
dan musnah oleh visual usang . 

pernah sekali terlintas difikiran ku untuk membunuh rindu yg memakan diri .

aku terlalu memaksa , memaksa diri untuk terus bertahan .
aku terapkan 1001 harapan kepada diri , percaya yang dia akan kembali menggantikan sepi yang memeluk diriku .

mungkin dalam fikirannya aku sudah mati dalam 'Medan Penantian' ini .

aku terlalu ingin menjadi pahlawan di hatinya ,
dan berada di puncak konkrit hatinya .

pertama kali aku merasakan diri ku begitu kecil .
selalu aku bandingkan diri ku dengan pahlawan yg berada dipuncak hatinya . 
semakin aku bandingkan , semakin kecil aku merasakan diri ini .
membuatkan aku tidak berdaya mendaki kepuncak hatinya .

membuatkan aku terus berada dibawah ,
terus dibuang , 
dan terus dibenci .

No comments:

Post a Comment