2011/09/16

Bandar Petak .

sungguh mengujakan berdiri ditengah-tengah kawasan yang dikelilingi oleh struktur-struktur konkrit yg tinggi dan kukuh . berjalan mencari ketenangan sambil menyaksikan ketegingan si-agas ,
mendengar kumat-kamit remaja disekeliling ,
menonton ragam-ragam pasangan yang bercumbuan .

alter-ego ku berkata , pasangan-pasangan ini mencuba untuk membuatkan diri aku berasa cemburu melihat mereka bercumbu . sangat romantik seperti si-merpati yang hinggap di kabel-kabel elektrik .
  
ditemani asap tembakau aku melangkah tanpa arah tuju untuk mencari ketenangan . disaat aku duduk dimeja minum , visual-visual usang aku bersamanya kembali bermain difikiran ku . tidak henti walaupun alter-ego ku memberontak supaya aku musnahkan visual-visual yang hanya memakan diri .
 
memang indah disaat kami bersama ketika dulu . sukar untuk aku memadamkan segala memori kita berdua .
lalu aku memusingkan fikiran mencuba untuk menghentikan visual-visual yang memakan diri .
 
aku meneruskan langkah untuk menonton kisah-kisah karut yang dicarutkan oleh pengarut . sakit telinga mendengar cebisan omongan-omongan kosong yang hinggap dicelah telinga yang direka oleh mereka . konon nya mereka lah yang tertinggi ,
mereka lah yang terkuat , 
mereka lah abang-abang ,
mereka lah yang memukul si sipolan sehingga dihantar ke-ICU ,
dan mereka ini lah yang sering mencemarkan 'Bandar Petak' .

seperti sengaja membiarkan orang-orang disekeliling mereka mendengar kisah-kisah mereka supaya gerun dengan mereka .

memang ragam manusia bila di 'Bandar Petak' .

No comments:

Post a Comment