2012/10/31

Dulunya, aku terlalu tunduk akan salah aku. Hinggakan, membuat aku tak mampu bergerak, maju, lari kedepan. Terus terperangkap dalam kesilapan. Walhal, yang salah itu, berdua. Bukan solonya aku membuat kesilapan. Hanya kerna itu, aku menunggu separuh mati. Menolak segala jenis godaan dari mana-mana perempuan.
Walhal, apa yang dulu aku korbankan tak pernah dipandang, diterima pakai. Salah itu, aku tanam pada diri. Salah itu, kononnya memang aku penyebab punca perpisahan kami.
Sekian lama, aku cari, aku gali, aku jumpa punca ini. Terus aku fikir, bodohnya aku. Bodohnya aku salahkan diri sendiri. Bodohnya aku, pusingkan apa yang celaka dalam memori. Bodohnya aku, menunggu apa yang tak pasti.
Terus, aku bergerak. Sikit,,, sikit. Sehingga, aku jumpa, si perogol jiwa, pencuri hati, penjenayah cinta, pembunuh segala sepi. Dia lah penjenayah yang aku cari. Gantikan segala duka aku, kecewa aku, sepi aku. Warnakan hidup aku. Memang dia lah! Memang engkaulah Nurul Farhana bt Ab Kadir!
Sekarang, sedang aku berpijak di bumi realiti, di alam yang nyata. Aku doa kepada Tuhan, aku mohon daripada kau. Tolong, aku tak nak kehilangan engkau, Hana.

Hujan terkadang lebat
terkadang renyai.
31 Oktober, 15:48.

No comments:

Post a Comment