2012/02/03

Satu jenis tajuk

Tak dapat aku gambarkan apa yang dah berlaku pagi tadi. Apa yang aku mampu katakan, semuanya macam satu tajuk baru dalam hidup aku; Say hye and bye. Kau rasa macam nak berkenalan, tapi kau malu. Penghujung cerita, kau yang angau cinta.

"Perghh Sir, kejam siaa kau."
"Sekarang aku tak kira, aku nak kau pergi cepat. Siapa manager sekarang ni? Kau ke aku?"
"Aku tak boleh doh. Kau nak tengok aku pengsan ke?"


Ahh! Ditarik juga aku, dipaksa juga berdepan. Semua staff satu kepala, paksa.


"Dia comel doh. Plus anak orang kaya. Tipulah kalau dia belum berpunya. Lagipun aku mana sama taraf dengan dia. Aku dah lah tak kacak, hodoh pulak tu."
"Try dulu lahh cangok. Mana tahu belum berpunya. Kalau dia dah ada pakwe, kau buat bodoh je lah."
"Tak boleh. Nanti aku kecewa. Ahh bengang aku nak pergi sana."


Hampir penghujung cerita, 


"Jad, dia cakap kalau nak mintak sendiri. Lincahlah!"
"perghh Amer, tak nak aku."
"Haa takpe. Kau tunggu."


Sedetik, dua detik, tiga detik, empat detik, berdetik-detik jarum saat bergerak. Menitik-nitik peluh membasah. Apa si cangok ni buat.


"Okay Jad. Aku dah bagi nombor kau. Dia dah save tadi."


Terpaku, terkaku, terkejung, membeku , terdiam, membisu.
Say hye, and bye.

No comments:

Post a Comment